Diety nie działają, lecz zmiana naszych nawyków żywieniowych, tak!

Artykuły

/odżywianie, a jakość naszego życia
Odżywianie, a jakość naszego życia
Pracując z drugim człowiekiem obserwuję, że często jesteśmy zbyt zajęci sprawami na pozór bardzo pilnymi, aby zatrzymać się i zapytać siebie co jest dla mnie naprawdę ważne?

 

Żyjąc w dynamicznym świecie, nie mamy czasu lub też ochoty zainwestować w czas dla siebie, czas w przygotowywanie posiłków, zrozumieniu, w jaki sposób pokarm wpływa na nasz organizm, nasze samopoczucie psychiczne, a w rezultacie na jakość naszego życia.

Każdego dnia obserwuję drugiego człowieka walczącego z chorobą, z dolegliwością, której bardzo łatwo byłoby uniknąć. Osoby w coraz młodszym wieku, cierpią na dolegliwości, które do niedawna dotyczyły wyłącznie osób dojrzałych i starszych. Mamy coraz mniej czasu na zrobienie rzeczy naprawdę dla nas ważnych. Wpływa to nie tylko na nasze życie, lecz również na nasze relacje z drugim człowiekiem w życiu prywatnym czy biznesie.

W jaki sposób możemy utrzymać wysoką jakość naszego życia, jeżeli nie dbamy o to, co jemy?
Co możemy zrobić już dziś, aby sobie pomóc?

Zacznijmy od pierwszego małego kroku.

Codzienne wprowadzajmy do naszego menu świeże owoce, surowe oraz gotowane warzywa. Zamieńmy jasne pieczywo, na ciemne. Jedzmy więcej kasz.

Starajmy się spożywać więcej ryb, zamiast mięsa. Zastąpmy cukier miodem. Zamiast smażenia, pieczmy potrawy lub gotujmy je na parze. Słodycze zastąpmy owocem, jogurtem owocowym, czy suszonymi owocami.
Pijmy więcej wody, naturalnych soków owocowych. Pozwoli nam to dostarczyć niezbędnych witamin i składników mineralnych, niezbędnych dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

Dbajmy o to, aby spożywać mniejsze posiłki o regularnych porach 5 razy dziennie. Jedzmy je w spokoju. Niech potrawy będą podane w sposób estetyczny i zachęcający do jedzenia. Jeżeli w ciągu dnia, nie możemy przygotowywać posiłków, przygotujmy je poprzedniego dnia i zabierzmy ze sobą. Ostatni posiłek zjedzmy na 2-3 godziny przed snem.

W bardzo krótkim czasie zauważymy zmiany nie tylko w naszym samopoczuciu fizycznym, lecz również psychicznym. Nasz organizm będzie nie tylko wyglądał młodziej, psychicznie poczujemy się po prostu wspaniale.

Będziemy mieli energię na zrobienie rzeczy, których do tej pory nie chcieliśmy, lub nie mogliśmy zrobić.

Naszym drugim krokiem niech będzie codzienna aktywność fizyczna. Zacznijmy od tak prostej czynności jak spacer, szybki marsz, czy nawet ćwiczenia rozciągające, który każdy z nas może wykonać w zaciszu własnego domu. Ćwicząc odmładzamy nasz organizm, czyli przedłużamy nasze życie. Nawet minimalna aktywność fizyczna sprawi, że poczujemy się zdrowiej, pewniej, będziemy po prostu szczęśliwsi i bardziej pewni siebie.

Nasz organizm zasługuje na szacunek, zatroszczmy się o niego.
Takie proste modyfikacje, które możemy wprowadzić już dzisiaj, poprawią stan naszego zdrowia i podniosą jakość naszego życia.

Zainwestujmy czas, w to co najważniejsze, nasze zdrowie.

Anna DworaczyńskaPomagam zmieniać nawyki żywieniowe